Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stoomoven

  • alwetend

    Deze mensen komen bij je thuis voor 47 euro. Voor mijn gevoel is dat wat aan de dure kant maar je krijgt wel service aan huis en 2 jaar garantie.

  • Warmerdam

    Geachte lezer,

    Wij bereiden onze aardappelen voor de maaltijd in een stoomoven.

    Het reslultaat is vaak wisselend van kwaliteit meestal goed, soms aan de harde kant.

    Het is gebleken dat de oven tijd vaak langer is dan voorgeschreven om een goed resultaat te krijgen.

    Ook het soort aardappel is van belang, Bildstar doet het tot nog toe als beste.

    Welke ervaring heeft u met de stoomoven en welke soorten lenen zich het beste hiervoor?

    Zijn er boekjes over recepten met een stoomoven op de markt?

    Wij horen graag van U,

    Groeten,

    Bart en Corrie Warmerdam.

  • Cor Jansen

    Er zijn naar mijn weten 2 soorten stoomovens, de drukloze en de hogedruk stoomovens. Beide worden geleverd door Miele NL. het enige verschil is dat de hogedruk stoomoven sneller is, aardappelen zijn (afhankelijk van de groote) gaar binnen de 10 minuten. De andere type's doen er gewoon 15 tot 20 minuten over. Mijn ervaring is dat aardappelen altijd gaar zijn met een bereidingstijd van 20 minuten.Miele brengt ook een kookboek uit gericht op de stoomoven genaamd Vitasteam oven. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes