Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aardappelallergie

  • Simone

    Hallo….

    Het is bij mij overduidelijk dat ik niet tegen gekookte aardappelen kan. Krijg dan pijn in rechter bovenbuik, soms voelt het ook schrijnend/kapot als een wondje aan. Daarbij ben ik dan erg vermoeid en heb ik een gevoel van algeheel ziek voelen. Bij het eten van een stampot (met wortels en doperwten) krijg ik na drie kwartier al bovenstaande klachten in alle hevigheid en kunnen dan wel voor zo'n twee weken aanhouden. Ik heb 1 x gehad dat ik ontzettend slaperig werd ik kon mijn ogen niet openhouden, ben nog net niet in slaap gevallen maar dat scheelde niet veel.

    Bij het eten van een beetje aardappelsalade kreeg ik pas na twee dagen een reactie. Ik voelde me die dag erg goed, niets aan de hand en plotseling hevige pijn rechter bovenbuik. Voelde me daarbij erg beroerd en misselijk en het zweet brak me letterlijk uit.

    Bij het eten van een kano (koekje) voel ik het weer prikken in mijn darmen.

    Verder: patat, chips,

    Ook “Kip Palava” van het merk Knorr: ingrediënt saus: gemodificeerd zetmeel?

    Sinds ik dit nu weet en bovenstaade niet meer eet. Is het duidelijk geworden dat ik geen bloed meer heb in de ontlasting?

    Zijn er meer mensen die ook bloed hebben bij de ontlasting bij een (aardappel) allergie?

  • deetje

    hallo lieve mensen….

    Ik weet nog steeds niet waar mijn buikpijn en diarree vandaan komen, maar ik schijn het dus niet te hebben als ik rijst eet.

    Wel net een kano koekje op en jahoor ik kon metteen weer rennen.Ik heb een week bijgehouden wat ik at en waarneer ik pijn heb en dat is meestal op de dagen dat ik dus aardappels heb gegeten.Ik woon niet in nederland en om erachter te komen waar het vandaan komt kom ik op een giga wachtlijst te staan en eerst worden alle andere ziektes uitgesloten.Gelukkig geen hep a of b of candida maarja wat dan wel?Komt dit iemand bekend voor?alvast bedankt

  • bianka

    Hallo,ik ben al 10 jaar allergisch voor aardappel. ook reageer ik op de rest van de nachtschade familie Dit is dus tomaat, paprika, peper en ook aubergine, Zelf reageer ik hierop met een overvol gevoel, alsof ik 5 borden met eten op heb, daarna dus heel benauwd.

    Ik heb wel een paar tips voor iedereen.

    In veel voedingsmiddelen zit gemodificeerd zetmeel, dit is aardappel, mits anders aangegeven.

    plantaardig eiwithydrolysaat (Maggi) is ook aardappel

    en kijk ook de Enummers na, Nummers boven de 1000 zijn kippeei en aardappel